Naši osmáci objevovali se svými vrstevníky ze ZŠ Štefánikova v odborných učebnách taje fyziky a chemie
Do tajů chemie a fyziky se díky vybavení odborných učeben Mandysky ponořili naši osmáci společně se svými vrstevníky ze sousední Základní školy Štefánikova. Program spolupráce, který se uskutečnil koncem listopadu, byl rozdělen na dvě části. První část (teoretická) proběhla v počítačové učebně, kde byli žáci seznámeni s papilárními liniemi prstů (dermatoglyfy), k čemu se papilární linie využívají a k čemu mohou sloužit. Všichni následně dostali úkol vyhledat základní tvary dermatoglyfů, díky kterým mohli ve druhé části programu popisovat vlastní dermatoglyfy.
Druhá, praktická část programu se konala v učebně chemie a fyziky. Nejprve si každý žák vytvořil vlastní otisk do modelíny, kam se následně nalila sádra a po zbytek programu se nechala tvrdnout. Dále proběhlo rozdělení do dvojic, kdy na každého žáka ZŠ Mandysova připadl jeden žák ZŠ Štefánikova. Po seznámení si žáci měli vzájemně sejmout otisky prstů, kdy si je nejprve potřeli tuhou a pomocí izolepy otisk sejmuli, který nalepili na připravený pracovní list. Takto postupně sejmuli všech 10 otisků.
V dalším kroku si pomocí nalezených a vytisknutých základních tvarů s pomocí lupy u každého prstu určili, o jaký tvar se jedná. Když bylo vše určeno, dostal každý žák ZŠ Štefánikova další pracovní list, který obsahoval opět 10 sejmutých otisků žáků ZŠ Mandysova – těch, kteří se této spolupráce účastnili. Toto snímání otisků proběhlo ještě před příchodem žáků ZŠ Štefánikova. Žáci ZŠ Štefánikova pak měli porovnáváním dvou pracovních listů (toho, kde sami sejmuli otisky prstů žáků ZŠ Mandysova s tím, který následně dostali) zkusit poznat shodu otisků a vytvořit shodné dvojice, tedy každý žák ZŠ Štefánikova získal nového „kolegu“ ze ZŠ Mandysova, se kterým pracoval na posledním úkolu.
Poslední část programu spočívala v přenesení otisků na bílý papír, který žáci nalepili zevnitř do varné baňky. Do baňky se vložilo pár zrnek jódu. Žákům byl vysvětlen proces sublimace neboli po zahřátí přechodu pevných zrnek jódu do plynné formy. Díky tomuto pokusu žáci viděli, že se na bílém papíru objevily jejich otisky prstů, které tam předtím zanechali. Jednalo se o další metodu zviditelnění otisků. Na závěr si každý žák mohl „vyloupnout“ z modelíny sádrový odlitek vlastního prstu s dermatoglyfy.